Sebu ja Roope Snackylla.

Sankomarkkinat-tiedote

LEHDISTÖTIEDOTE 20.5.2015

Julkaisuvapaa

Arvoisa median edustaja,

Snacky- pikaruokaketju tiedottaa lupauksensa mukaisesti alkuvuoden Sankomarkkinat-mainoksensa käsittelystä Mainonnan eettisessä neuvostossa.

Tuoreen päätöksen mukaan kampanjan mainos, jossa ex-missi Sara Sieppi oli sonnustautunut muoviämpäreihin oli naisia syrjivä ja hyvän tavan vastainen. Snackyn toimitusjohtaja Jukka Nieminen kommentoi päätöstä.

-Turpiin tuli, mutta jatkamme edelleen omalla mainoslinjallamme. Emme kokeneet missään vaiheessa mainosta naisia tai ketään muutakaan alentavaksi. Kampanja oli kertaluontoinen, joten sinänsä päätös ei tuo muutoksia käytännössä mihinkään ja toki olemme edelleen eri mieltä neuvoston päätöksen kanssa, Nieminen toteaa.

Myös Snackyn operatiivinen johtaja Merja Naumanen ihmettelee päätöstä.

-Naisena en koe mainosta millään lailla halventavaksi. Kampanjoita tehdään kohderyhmällemme ja he ovat tyylistämme pitäneet. Esimerkiksi rohkeammat kalenterikuvat eivät ole aiheuttaneet valituksia vaan positiivista palautetta. Jatkossa emme silti lähde esimerkiksi rohkeampaan tekstiviestimainontaan, kuten nyt politiikan huipulla näyttää olevan trendinä, Naumanen linjaa.

Mainonnan eettisen neuvoston päätös liitteenä sekä lehdistökäyttöön kuvat Sara Siepistä Snackyn vuoden 2013 kalenterista, josta ei ole tullut reklamaatioita. Alkuvuoden Sankomarkkinat otettiin Mainonnan eettisen neuvoston käsittelyyn muutaman yksityishenkilön tekemän valituksen perusteella.

Snacky aikoo jatkaa mainonnassaan uusilla kuvaprojekteilla syksyllä ja järjestää kesällä perinteisen tapahtumapäivän Helsingin Pukinmäkeen 23. heinäkuuta.

Lisätiedot: Merja Naumanen /operatiivinen johtaja merja.naumanen@snacky.fi +358 40 097 9353