Sebu ja Roope Snackylla.

Jukka Nieminen toi Snacky takaisin pääkaupunkiseudulle

Freelance toimittaja Päivi Remes haastatteli Jukka Niemistä talvisena pakkaspäivänä 2010, herkullisten Snacky-tuoksujen leijuessa ympärillä.

Tavatessani Jukan viimeksi noin vuosi sitten, hän pursusi suunnitelmia kuin runsas hampurilainen ikään. Espoon Niittykummun Lidlin tontille oltiin kovaa vauhtia avaamassa jälleen legendaarinen Snacky-autogrilli. Mutta miksi suositut Snackyt aikanaan katosivat katukuvasta ja jättivät jälkeensä vain herkulliset makumuistot?

– Liikemerkki hävisi näkyvistä, kun Carrols-ketju aikanaan osti liiketoiminnan. Mutta minä ostin pari vuotta sitten hyllyllä olevan liikemerkin ja kaikki aidot Snackyn kastikereseptit. Niinpä vuoden 2009 lopulla päästiin jälleen avaamaan Snacky-ovet pääkaupunkiseudullakin, toimitusjohtaja Jukka Nieminen vastaa.

Vaikka osa faneista on varmasti jo puuhamassa Jukalle lähes patsashankkeen veroista kiitosta, Snackyn paluu pk-seudulle yhden autogrillin voimin on vasta alkusoittoa.
-Kyllä lisää on tarkoitus avata ja ainakin tästä Espoon Snackyn palautteesta ja asiakasvirrasta päätellen ajatus ei ole ollenkaan huono, Jukka nauraa ja kääntyy katsomaan grillillä hymisevää onnellista Snacky-kansaa.

Bongaan herkuttelijoiden joukosta paljon tuttuja kasvoja niin urheilumaailmasta kuin eduskunnastakin.
-Öisinkin meillä käy paljon asiakkaita, mm. poliiseja ja taksikuskeja. Viikonloppuöisin monet ovat juhlaillan päätteeksi jo etukäteen valinneet ohjelmaan viimeiseksi etapiksi Snackyn, Jukka kertoo.

Maistan itse Jukan kehotuksesta listan yhtä suosikkia, Poliisia. Hampurilaisen maku ja rakenne ovat todella kohdallaan ja maalaisranskalaiset ovat ihan oikeita ranskanperunoita. En maiskutukseltani hetkeen pysty jatkamaan haastattelua, mutta Jukan leppoisa puhevirta ei siitä huolimatta katkea.

– Menestyksemme perusta on perinteinen grilliruoka ja runsaat annokset. Myös hinta-laatusuhde on kohdallaan, Jukka toteaa. Tyydyn nyökkäämään ja keskityn toteamaan saman asian omakohtaisesti.

 

Nostalginen brändi, klassikoksi muodostuneet mainossloganit

Minulle ei äkkiä tule mieleen toista hampurilaisketjua, jolla on oma faniklubi ja raikkaan näköinen, interaktiivinen nettisivusto.
-Ja lisää uutta on tulossa. Kesällä päästään nauttimaan Snacky-herkkuja tavalla, jollaista ei aikasemmin ole Suomessa koettu, Jukka raottaa tulevaisuuden suunnitelmiaan mutta ei vielä tässä vaiheessa suostu paljastamaan lisää. Täyty siis ottaa mies pihteihin keväämmällä uudestaan.
Snackyn mainossloganit ”Poliisi on ystävä!” ja ”Poliisissa on munaa!” levitettiin helmikuun alussa siltojen pieliin isoilla mainoslakanoilla, mutta ne olivat niin haluttua tavaraa, että lähtivät valloittamaan maailmaa jonkun pitkäkyntisen joukon käsissä.

Pääkaupunkiseudulla toimii Snackyn faniklubi, jonka jäsenet koostuva sen entisistä asiakkaista ja työntekijöistä.
-He tuskin ovat tempauksen takana, sillä heidän intresseissään on saada lisää Snacky-grillejä, Jukka toteaa.

Tarkoituksena on kerätä jatkossakin faneilta palautetta Snackyn toiminnan ja tarjonnan kehittämiseksi.
-Kehittelemme kilpailuja ja muuta mukavaa yhteistyökuviota. Ideoita saa laittaa joko Facebookin tai nettisivumme kautta, Jukka vahvistaa ja näyttää paksua kansiota, johon on printannut fanien aikanaan sähköpostin välityksellä lähettämää palautetta.

Tuoreet, laadukkaat raaka-aineet ja sydänystävällistä paistorasvaa

Snacky-hampurilaiselle voi hyvillä mielin kurvata niin perheellinen pesueineen kuin aktiiviurheilijakin.
-Yksi suosiomme salaisuus on varmasti myös se, että annosten raaka-aineiden laatuun ja terveellisyyteen on kiinnitetty erityistä huomiota, Jukka toteaa.
Itse lisäisin listalle myös iloisen henkilökunnan ja sen, että kyseessä on suomalainen yritys.